Aktualności

Konsumenci nie chcą korzystać z usług firm, które nie chronią ich danych

2019-09-16

Według ankiety przeprowadzonej na zlecenie IBM, konsumenci przywiązują większą wagę do tego czy firmy należycie chronią ich dane osobowe, niż do jakości samego produktu lub usługi. Piotr Zielaskiewicz, product manager rozwiązań STORMSHIELD w Polsce, komentuje, że jest to trend, na który powinni zwrócić uwagę także polscy przedsiębiorcy.

W ankiecie przeprowadzonej przez Harris Poll na zlecenie IBM konsumenci mieli okazję wypowiedzieć się o kwestiach związanych z prywatnością, ochroną danych osobowych, a także cyberbezpieczeństwem. Jak się okazuje, ich świadomość w tym zakresie jest coraz większa, a wyniki przeprowadzonego badania powinny stanowić istotną wskazówkę dla przedsiębiorców, oferujących swoje usługi przez Internet.

Wniosek z ankiety jest jasny – konsumentom zależy na tym, żeby ich firmy robiły jeszcze więcej w celu ochrony przekazywanych im danych osobowych. Takiej odpowiedzi udzieliło 84 procent respondentów. Jak się okazuje, nie jest to jedynie pusta deklaracja, a czynnik, który ma istotne znaczenie przy podejmowanych przez nich decyzjach zakupowych. 71 procent ankietowanych uznało, że wybierając daną usługę lub produkt zwraca uwagę na to czy jego producent w należyty sposób chroni dane osobowe użytkowników. 64 procent z nich przyznaje się, że już w przeszłości zrezygnowało z oferty danej firmy dlatego, że nie spełniła ich oczekiwań w tym zakresie.

Rosnąca świadomość konsumentów wyzwaniem dla przedsiębiorców

Jak zauważa Piotr Zielaskiewicz, product manager rozwiązań STORMSHIELD w Polsce, rosnąca świadomość konsumentów w zakresie cyberbezpieczeństwa i danych osobowych to trend pozytywny, ale rodzący szereg wyzwań dla przedsiębiorców.

- Konsumenci coraz lepiej znają wartość danych, które przekazują przedsiębiorcom, w związku z czym oczekują, że będą one dobrze chronione. Warto pamiętać, że w dzisiejszych czasach nawet niewielki wyciek może przynieść firmie gigantyczne szkody – nie tylko finansowe, ale przede wszystkim wizerunkowe. Już samo to powinno być wystarczającym argumentem, by kwestii związanych z cyberbezpieczeństwem nie bagatelizować – mówi Piotr Zielaskiewicz ze STORMSHIELD.

Szybki kontakt

32 259 11 00

Pomoc techniczna

32 259 11 88

Newsletter

Jeśli chcesz otrzymywać aktualne informacje o
naszych produktach, podaj swój adres email: